ورود

​​​تلفن تماس
021-56277701
021-56277702

​​فروشگاه لوازم یدکی تراکتور جاندیر نوروزی

کمباین جاندیر ،چگونه صنعت کشاورزی را متحول کرد؟

جاندیر (John Deere) از نام آشنا ترین برندهای تولید کننده ماشین آلات و تجهیزات سنگین کشاورزی(کمباین و تراکتور)، ساخت و ساز، ماشین آلات جنگلداری و موتورهای دیزل است. این برند متعلق به شرکت  آمریکایی به نام Deere & Company می باشد. امروز، جاندیر بیش از 180 سال است در آمریکا به سرعت پیش می رود. و هنوز در حال ساخت تجهیزات با همان هدف- کمک به مشتریان در تولید به واسطه مدل های متنوع ماشین آلات خود است. در سال 2019 این شرکت در رتبه بندی Fortune 500 رتبه 87 در بین شرکت های آمریکایی و رتبه 329 در بین شرکت های جهانی دارد.

 

 

تاریخچه تاسیس شرکت جاندیر

جاندیر در سال 1804 فعالیت خود را آغاز کرد. اما کسب و کار خود را در سال 1837 با تولید گاوآهن های فولادی گام مهمی توسعه داد. وجه تمایز گاو آهن های تولیدی جاندیر با سایر رقبا این بود که تا آن زمان گاو آهن ها به صورت چوبی تولید می شد. و  در خاک های آن منطقه گیر می کرد  و کارایی پایینی داشتند. لذا با تولید گاوآهن های از جنس استیل جاندیر امکان کشت در در دشت های بزرگ آمریکا توسعه یافت. این تولید جاندیر دروازه ورود این شرکت از یک کارگاه اهنگری به یک مجموعه متخصص در ساخت و تولید بود.

روند ورود به عرصه تجاری

 همچنین این شرکت با تغییر در روند تجارت سنتی، اقدام به تولید با تیراژ نمود تا کشاورزان بتوانن ابتدا محصول را ببینن و بعد خرید کنن. و همچنین زمان دسترسی به محصول کاهش یابد و همین امر موجب توجه دنیای کشاورزی به این شرکت گردید. جاندیر در سال 1842 از گرند دیتور به مولین رفت و به‌همراه یک شریک جدید به نام دیر آندروس، مرکز تولیدی بزرگ‌تری را در آنجا راه‌اندازی کرد. مولین که در نزدیکی رودخانه‌ی میسی‌سیپی قرار داشت. منابع آبی تأمین نیرو و گزینه‌های حمل‌ونقل بهتری را در اختیار دیر می‌گذاشت. کارخانه‌ی مولین، پس از یک سال، تولید خود را دوبرابر کرد . در سال 1353 پس ایجاد پالش هایی بر سر کیفیت محصولات  دیر منافع تیت و گولدر را خریداری نمود. و پسرش چارز دیر به آن پیوست  در این سال ها شرکت علاوه بر گاو آهن انواع تجهیزات کشاورزی از جمله واگن و ادوات کاشت ذرت را تولید می کرد. در سال 1857 در ماه حدود 1120 قطعه تولید می شد. در سال 1858 یک رکود اقتصادی بر کشور حاکم شد لذا این شرکت نیز مجبور به تغییراتی در ساختار اداره خود نمود. در این تغییرات دیر منافع خود را به داماد خود و پسرش چارز دیر واگذار نمود و تا سال 1868 به عنوان رییس شرکت فعالیت می کرد.

واگذاری نمایندگی جاندیر

در سال 1869 چارلز نمایندگی هایی جهت فروش تولیدات شرکت در سراسر کشور واگذار نمود. تا بر آن اساس بازار فروش خود را گسترش دهند. اولین شعبه شرکت جان دیر در سال 1869 در میسوری کانزاس سیتی راه اندازی شد. که این مجموعه بعدها تبدیل به شرکت اصلی توزیع تولیدات شرکت جادیر کردید.
برند مشهور جاندیر که شامل لوگوی گوزن جهنده است. در سال 1876 در دفاتر ثبت پتنت آمریکا ثبت گردید. و هنکنون این لوگو قدیمی ترین المان نشان تجاری آمریکایی در بین 500 شرکت مطرح جهان در ژورنال فورچن500 محسوب می گردد. این المان با حدود 150 سال قدمت، تغییراتی در طراحی داشته اما همچنان هویت خود را حفظ نموده است.
توسعه بازار در سال 1877 در مولین توسط شرکت  Deere & Mansur شعبه¬ای راه اندازی گردید. که این شعبه زیر مجموعه کانزاس سیتی بود. و جهت راه اندازی  خط تولید محصولاتی جدید به شرکت جاندیر برپا شده بود. این شرکت نیز در سال 1910 با شرکت جاندیر ادغام شد.
یکی از سکوهای جهانی شدن شرکت جاندیر را می توان نمایشگاه جهانی پاریس در سال 1875 معرفی کرد. چرا که در این نمایشگاه توانستند محصولات نوآورانه خود را برای مشتریان بین المللی خود نشان دهند. در این نمایشگاه بیل شخم زنی شرکت جاندیر در رقابت با محصولات مشابه ارائه شده توانست به رتبه اول برسد. و همچنین در سال های بعد میزان تولید این محصول  به حدود 8000 واحد رسید.
 

تولید تراکتور جاندیر

شرکت جاندیر اولین ماشین شخم زنی متحرک را در اوایل دهه هفتاد است. که نیرو محرکه آن توسط اسب تامین می شد آما انچه که به عنوان تراکتور با مفهوم امروزی آن یعنی با نیرو محرکه گازویلی در سال  توسط جان فرولیش اختراع گردید. 1892 که در اوایل قرن بیست افزایش رقابت ها، شرکت جاندیر در سال 1918 با خرید شرکت موتور بنزینی واترلو تجارت خود را با معرفی تراکتور محبوب (waterloo Boy)  گسترده تر نمود  و وارد حوزه سودآور و عظیم تولید ماشین آلات کشاورزی شد.

توسعه بازار تراکتور و کمباین جاندیر

 توسعه فعالیت های شرکت جاندیر در حوزه های مختلف ماشین آلات کشاورزی، رویکرد متفاوتی از بازاریابی و تبلیغات را جهت گسترش بازار می طلبید. لذا آن‌ها در سال ۱۸۹۵  اقدام به چاپ و انتشار مجله‌ای به‌نام The Furrow مکردند که با شعار «ژورنالی مخصوص کشاورزان آمریکایی» که تا سال ۱۹۱۲، تعداد مشترکان مجله حدود چهار میلیون نفر شد. این مجله اکنون به ۱۴ زبان زنده‌ی دنیا ترجمه و منتشر می‌شود و در ۱۱۵ کشور، مشترک دارد. و امروز به عنوان بزرگ‌ترین مجله‌ی اختصاصی کشاورزی مطرح است. در سال 1907 ویلیام باتروورث داماد پارلز دیر پس از مرگ دیر، مدیریت شرکت را به عهده گرفت و تا سال 1928 مدیریت شرکت را برعهده داشت. در این دوره مدیریت فروش محصولات جان دیر افزایش چشم گیری داشت از اقدامات مهم در مدت مدیریت او می توان به راه اندازی مرکز صادرات شرکت در نیویورک اشاره کرد و در سال 1911 اولین اقدامات جهت بازاریابی در کشورهای آمریکای جنوبی، فرانسه، انگلیس، اتریش و روسیه برداشته شد.
 

تولید کمباین جاندیر

در سال های بعد شرکت جاندیر اولین دستگاه کمباین خود را در سال 1927 به بازار معرفی نمود. در دهه 1930 جاندیر و دیگر تولید کنندگان تجهیزات کشاورزی شروع به توسعه فن آوری برداشت برای اراضی شیب دار کردند. در حال حاضر برداشت کنندگان توانایی استفاده موثر از ترکیبات خود را برای برداشت غلات با شیب حدود 50 درصد داشته باشند.
در سالهای 1930 یک رکود و بحران بر اقتصاد امیرکا حاکم شد که بسیاری از صنایع از جمله جاندیر را با مشکل مواجه کرد به طوری که میزان تولید را تا حدود 80 درصد کاهش داده بود. اما شرکت جاندر بر تولید محصولات نوآورانه همچنان پافشاری می نمود تا در سال های 1934 مدل جدیدی از تراکتورهای خود با نام model A به بازار عرضه کرد. و سال بعد نیز یک مدل کوچکتر از آن با نام Model B به بازار عرضه نمود.
در بحبوحه جنگ جهانی اکثر شرکت های صنعتی دنیا مشغول تولید ادوات نظامی بودند. شرکت جاندیر نیز به آنها پیوست و تا سال ۱۹۴۳ انواع تراکتورهای نظامی، مهمات، قطعات هواپیمای جنگی و تجهیزات حمل‌ونقل نظامی تولید کردند.  به همین منظور آن ها زیر مجموعه ای به‌نام John Deere Battalion در همان دوره جهت بهره‌برداری از تخصص مهندسان جان دیر، در بلژیک و فرانسه، برای تعمیرات تانک ها، تاسیس شد. در سال 1947 جاندیر اولین کمباین خودران خود را مدل 55 را معرفی نمود. و پس از آن مدلهای کوچکتر سری 40، 45 و مدل بزرگتر 95 و یک مدل بزرگتر  105 نیز در دهه 1960 ارائه گردید. و پس از آن تا کنون هر ساله مدل های متنوعی از محصولات این شرکت تولید و به بازار عرضه می گردد.
 

 
 

وضعیت کنونی شرکت جاندیر

توسعه‌ی مراکز فعالیت بین‌المللی در قرن ۲۱ از اهداف اصلی شرکت جاندیر می باشد. به طوری که ای شرکت در سال 2000 با خرید دو شرکت Timberjack و Waratah که هر دو از پیشگامان تجهیزات جنگلداری در جهان هستند. رسما به عنوان بزرگترین شرکت تولید کننده ماشین آلات جنگلداری و قطع درختان تبدیل شد. از سود دیگر جهت توسعه بازارهای هدف خود اقدام به راه اندازی کارخانه جدید تولید تراکتور در هند کرده است. همچنین در سال 2006 شرکتی را در تیانجین چین راه‌اندازی نمودند که تولید تجهیزات حمل‌ونقل را انجام می‌داد. حرکت بعدی، خرید شرکت Ningbo در چین بود که موجب گسترش فعالیت‌های جان دیر در شرق آسیا شد. در سال ۲۰۰۹ محصولی نوآورانه را با کارایی برداشت پنبه به بازار ارائه نمود. این محصول  جدید جان دیر، علاوه بر برداشت پنبه، محصول را فشرده و سپس بسته بندی می نماید. درنتیجه، فرایند برداشت و ارائه‌ی محصول اولیه، با کمترین توقف انجام می‌شد که پنبه‌ای با کیفیت بالا را تولید می‌کرد و نیاز به تجهیزات اضافی را هم کاهش می‌داد.
با توسعه صنعت اینترنت اشیا و فناوری اطلاعات مجموعه جاندیر نیز به این حوزه وارد شده. و مجموعه‌ی مستقل موسوم به Intelligent Solutions Group را راهندازی نموده اند. این مجموعه راهکارهای متعدد توسعه‌ای با محوریت داده را به مشتریان ارائه می نماید. در آخرین اقدامات شرکت جاندیر یک شرکت فعال در حوزه ماشین آلات راه سازی را با نام Wirtgen، که از پیشگامان این صنعت می باشد خریداری نموده است.
 

کمباین جاندیر ، نسل جدید

هلدینگ جاندیر انواع ماشین آلات در حوزه کشاورزی را تولید می کند. و همواره یکی از بزرگترین و برترین تولید کنندگان ماشین آلات کشاورزی، از جمله کمباین می باشد. در این مقاله سعی می گردد انواع کمباین های جاندیر و توانایی های آن ارائه گردد.کمباین های جاندیر به طور کلی به سه تیپ X، S و T تولید می گردد که هریک نیز دارای مدل های مختلف می باشند. ما آنچه که مسلم است این کمباین ها دارای مشترکات زیادی هستند. اما هر دسته از مدل های آن متناسب با یک نیاز خاص طراحی شده است که در ادامه انواع مدل های سری X، S و T  به طور مفصل، معرفی می گردد.

کمباین جاندیر-سری X

این سری از کمباین های جاندیر معمولا برای ذرت های با رطوبت بالا و خرمنکوبی غلات ریز(گندم ، جو و…) استفاده می شود. و شامل مدل های(x9 1000 , X9 1100) می باشد.

کمباین مدل x9 1000

X9 کمباین جدید به طور متوسط 45٪ ظرفیت برداشت بیشتر در تمام محصولات را دارند. بدون اینکه کیفیت دانه ها برداشت شده کم شود و همچنین حدود 20٪ سوخت کمتری استفاده می کنند.

کمباین های مدل X9 1100

X9 1100 می تواند تا 30 هکتار در ساعت گندم برداشت کند. و می تواند تا 7 هزار و 200 بوشل ساعت در ذرت پربازده برداشت کند. که برای پر کردن 7 کامیون نیمه تریلر در ساعت کافی است.

مقایسه کمباین های مدل X9 1000 و X9 1100

مقایسه کمباین جاندیر-سری x

کمباین جاندیر-سری s

این مجموعه از کمباین های جاندیر دارای 4 کلاس 6،7،8 و9 می باشد. ومعمولا برای ذرت های با رطوبت بالا و خرمنکوبی غلات ریز استفاده می شود. و شامل مدل های ( S760، S770، S780، S790) است.کمباین های سریS شرایط و یا اپراتور هر چه باشد. کمباین های سری S700با تنظیمات خودکار، دانه های با کیفیت یک دست به شما می دهد.

 

قطعات کمباین و تراکتور جاندیر با کیفیت را از کجا خریداری کنم؟

در سراسر کشور فروشگاه ها و واحد های تولیدی متعددی اقدام به عرضه قطعات کمباین می نمایند. اما از بین این مجموعه ها فقط نمایندگی های مجاز کمباین و مجموعه لوازم یدکی تراکتور جاندیر نوروزی می باشد. که قطعات را قبل از عرضه تست و از سلامت آنها اطمینان حاصل می نماید.

کدام مدل از کمباین جاندیر بیشترین فراوانی در ایران را داراست؟

کمباین جاندیر نسبت به برندهای دیگر بیشتر در ایران استفاده میشود . از این میان میتوان مدل های 955 ، 1055 ،1165 بیشتر استفاده میشود .که مدل کمباین جاندیر 955 بیشترین فراوانی در کشور را داراست.

کمباین جاندیر خارجی را چگونه بخریم؟

جهت خرید کمباین های جاندیر سری جدید تولید شده در خارج از کشور می توان از طریق نمایندگی های داخلی اقدام نمود. و یا به طور مستقیم اقدام به واردات نمود. با توجه به اینکه شرکت جاندیر در داخل کشور نمایندگی رسمی ندارد. لذا جهت خرید کمباین باید به طور مستقیم اقدام به واردات نماییم. البته لازم به ذکر است شرکت هایی هستند که به عنوان وکیل کل فرایند واردات را برای شما پیگیری می نمایند.

قیمت کمباین جاندیر در بازار چقدر است؟

خریداران کمباین باید توجه نمایند که موارد متعددی در قیمت کمباین تاثیر میگذارد.جهت خرید کمباین های صفر یا باید به طور مستقیم به سایت کمباین سازی ایران مراجعه نمود. و قیمت آن به روز تعیین گردیده است. و یا اینکه در بازار آزاد اقدام به خرید نمود.جهت اطلاع از قیمت های به روز از طریق فضای مجازی میتوانید به فروشندگان درسترسی پیدا کنید. و با صحبت با حداقل چند فروشنده محدوده قیمتی میرسید.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش